Aansluitingen Thuis

Plaats reactie
GolfTouch
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 Aug 2022 14:16

Even voorstellen

Bericht door GolfTouch »

Hallo Occo,
Ik heb zelf ook de Easee wallbox met load balancing aangeschaft en geplaatst. Werkt erg fijn. Stroomverbruik is goed af te lezen alsmede de kWh van het laden.
Op zich werkt hij heel prima als je hem standaard op open zet. Dan is het kabel aansluiten en klaar. Auto start vanzelf met laden.
De 80% (gezondheidsmodus / health mode) is helaas en onbegrijpelijk niet in te stellen. Wat ik doe is via de App even rekenen wanneer hij ongeveer op 80% is. Hij laadt niet met 11 kW maar (bij mij dan) met maximaal 9.44 kW.

230V Schuko heb ik zelf aangeschaft voor bv bij mijn schoonouders of familie. In de manual staat dat hij wel erbij geleverd wordt alleen niet in NL kennelijk.

Mbt instellingen en software "foutjes" is het inderdaad een beetje zoeken en instellen/testen. Er zullen hopelijk nog een aantal updates aankomen.
Power is nothing without control!!
GolfTouch
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 Aug 2022 14:16

Re: Even voorstellen

Bericht door GolfTouch »

Wat geeft jouw app aan mbt de oplaadsnelheid in kW? Die van mij nooit hoger dan 9.44 kW.
Bereken hij ook de tijd tot 80% op laad jij hem vol tot 100%?
Power is nothing without control!!
occo@vreezen.nl
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 Sep 2022 22:34

Re: Even voorstellen

Bericht door occo@vreezen.nl »

11,2 Kw in 1.05 uur. Ik zie vaak lagere oplaadsnelheden maar ik heb de Easee load balancer er bij genomen en die zorgt ervoor dat de elektra consumptie aangepast wordt aan de capaciteit en vraag van mijn gehele netwerk. Eigenlijk niet echt nodig want de bedoeling was om te kunnen laden als ik zonne-energie over heb. Dat laatste wordt in de Easee software nog niet ondersteund maar zou Q1 2023 volgen volgens de ontwikkelaar. Ik heb nu -in de winterperiode- standaard staan om te laden vanaf 02:00 uur in de nacht want dan zijn mijn tarieven meestal het laagst.
Plaats reactie

Terug naar “Laadpalen en Pasjes”