Ervaring met MG5

Rijervaring per type
pmeinma
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 Aug 2022 14:49

Ervaring met MG5

Bericht door pmeinma »

Ik ben best tevreden met de MG5 Standard Range; met name de efficiëntie verbaast me in positieve zin. Bij 28 graden, geen wind, 100 km/uur en vol beladen is het verbruik gemiddeld 16.4 kWh/100 km. Dat valt me niet tegen. Ik ben benieuwd naar de ervaring bij lagere temperaturen.

Bij lage gemiddelde snelheden, bv lokaal verkeer, kan er in de zomer 400 km uit de accu worden gehaald.

De navigatie kan beter. Hij stuurde ons regelmatig het spreekwoordelijke bos in en kent soms wegen, die al jaren bestaan, niet.

Ik mis het kunnen instellen dat ie tot maximaal 80% oplaadt. Op het display kan dit niet worden ingesteld. Op de iSMART app kan het doelniveau ook niet worden aangepast; de slider springt telkens weer terug naar 100%. Dit gaat vergezeld met de melding ‘er vond een time-out plaats. Probeer het later nog een keer.’

Het is jammer dat de auto maar aan één smartphone kan worden gekoppeld. Dat betekent dat we hem moeten koppelen aan de telefoon van diegene die er het meeste mee rijdt.

De software van de navigatie/multimedia kan wel wat updates gebruiken; er zitten hier en daar wat vreemde quirks in.

Apple CarPlay werkt soms wel en soms niet. Mogelijk dat dit aan de kabel ligt die met de telefoon verbonden is.

DAB+ heb ik nog niet aan de praat gekregen.
Plaats reactie

Terug naar “Ervaring”