Tesla Superchargers
Tesla Superchargers
Wie heeft er ervaring met het opladen bij Tesla Superchargers. Nu twee keer geprobeerd, eerste keer geen reactie. Tweede keer een foutmelding van de HV accu en auto deed niets meer.
Re: Tesla Superchargers
Nog niet geprobeerd, laad meestal in mijn straat op (scheelt iets
)

MG Marvel R Electric - Luxury 2WD - Pebble Black en trekhaakje 

Ik had voor de vakantie een abonnement genomen bij Tesla, maar dat was voor niets. De MG ZS EV 2019/2020 weigert er te laden. Of beter: Tesla weigert de MG te laden. 'Connected but not charging'.
Bij nieuwere MG's schijnt het te helpen door eerst te activeren en dan pas aan te koppelen. Bij mijn MG in ieder geval niet. Gelukkig kwam ik met Fastned ook een heel eind...
Bij nieuwere MG's schijnt het te helpen door eerst te activeren en dan pas aan te koppelen. Bij mijn MG in ieder geval niet. Gelukkig kwam ik met Fastned ook een heel eind...
Er moet een update gebeuren van de DC lader in de Mg’s. Ik ben er mee bezig bij mijn dealer en importeur in België. Er beweegt nog niet veel want zij beweren dat het probleem bij Tesla zit, wat niet het geval is. Volgens Scandinavische bronnen zouden de modellen geproduceerd in 2023 al een geüpdatet DC lader hebben die wel de handschake met Tesla kan maken.
Ik hoop deze week weer contact te hebben met de garage of importeur.
Ik hoop deze week weer contact te hebben met de garage of importeur.
Top, ben benieuwd en hou ons maar op de hoogte.
MG Marvel R Electric - Luxury 2WD - Pebble Black en trekhaakje 

Hieronder de reactie van de Belgische importeur:
Ik heb uw e-mail met uw vraag over het laden van uw MG Marvel aandachtig gelezen.
Graag informeer ik u dat Tesla enige tijd geleden beslist heeft om andere merken niet meer toe te laten aan haar laadpalen. Zij hebben dat een tijd toegestaan maar ondertussen heeft Tesla dit protocol opnieuw gewijzigd.
Als u snel wenst te laden dat kunt u terecht bij andere leveranciers, Fastned, Total, e.a.
Wekelijks komen er nieuwe laadstations bij en in de toekomst zal dit op een nog sneller tempo vermeerderen. Het snelladen zal dus steeds makkelijker toegankelijk worden.
Ik wens u alvast een fijn weekend.
Ik heb uw e-mail met uw vraag over het laden van uw MG Marvel aandachtig gelezen.
Graag informeer ik u dat Tesla enige tijd geleden beslist heeft om andere merken niet meer toe te laten aan haar laadpalen. Zij hebben dat een tijd toegestaan maar ondertussen heeft Tesla dit protocol opnieuw gewijzigd.
Als u snel wenst te laden dat kunt u terecht bij andere leveranciers, Fastned, Total, e.a.
Wekelijks komen er nieuwe laadstations bij en in de toekomst zal dit op een nog sneller tempo vermeerderen. Het snelladen zal dus steeds makkelijker toegankelijk worden.
Ik wens u alvast een fijn weekend.